=(

...dagen i går blev ju absolut inte som planerad!!!...

gick upp vid 06:00, då Selma The Dog fortfarande va dålig- och i stort behov utav veterinärvård...!!... hon hade ju spytt heeela dagen innan, og fortsatte på morgonen igen=(...

sååå...vi ringde till Solstadskliniken i Karlstad- och fick besked om att vi skulle va där innan 09:45.... så det va ju bara att åka.... Sen, blev det blodprov, och röntgen.... Och, där va ju problemet..... nått satt fast i tarmen på henne=(...
Hon fick kontrast röntgen- och fick stanna kvar i ngra timmar- tills dom fick se om detta satt helt fast- eller om det fanns hopp om att det skulle fixa sig själv....

Då åkte jag& min älskling till Bergvik- och åt lite mat& handlade lite.....( fick mig nya jeans, ny tröja & troser......)- och vid 14:00 ringde dom fån kliniken & berättade att en operasjon absolut va nödvändigt- annars kom hon inte att överleva.....!!!(lilla stackaren!!!!!!)
-Sen ringde dom igen vid 18:00, och sa att det nu va fixat...och att dom hade fått ut en STRUMPA som satt fast genom heeela magen- därför den inte kom upp av sig själv!!

Vi skulle få med henne hem vid sju- bara för att vi fortfarande va kvar i stan- och att dom hade fullt på "sjukhuset"....men, att vi va tvungna komma tillbaka med henne i dag igen(hon skulle va där halv åtta) för att sondmatas& medisineras....

så- i natt har jag inte sovit mkt..... la oss vid halv ett ungefär- då sov Selma jättegott i sin säng(min lilla lampskärm)- så vi bäddade ner henne i filtar & handdukar.... hon va ju helt nerdrogad(för att inte känna smärta)så det va ju risk för att hon skulle kissa ner sig osv......
Halv TRE i natt- vaknade hon.....och hade ont...så hon gnällde lite extra(inte så jävla konstigt!!) Och jag beslutade att lägga mig bredvid henne på golvet& hålla henne sällskap... men, varje gång jag va på väg att somna- började hon"gråta" igen....så det va lixom ingen ide.... utan jag låg bara där och höll om henne...
Halv sex i morse följde hon med mig ut och kissade- då gick hon själv=)=).....
Sen väckte jag H och fick med mig honnom för att köra Selma till H's svägerska(hon jobbar nämligen på solstadskliniken)- så hon skulle ta med sig vovven tillbaks till stan för behandling i dag.....

Nu sitter jag här och längtar efter min bäbuss.....=(.... hon kommer hem med Kicki vid halv nio i kväll..... -lääääänge att vänta!!!!

-Nu ska alla(ALLA)strumpor låsas in i låder!!!!!!!!- eller om vi bara ska låta bli att använda strumpor?!!!!.....
oavsätt....ska inte detta hända igen!!!!!!!!!!.....orkar vi varken psykisk eller fysisk!!!!....vilket mardrömsdygn!!!!!

Kommentarer
Postat av: emmelisan

ush vad ledsamt:( hoppas hon blir helt ok!

2008-08-28 @ 15:09:20
URL: http://emmelisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by cristelles.blogg.se

RSS 2.0