det här är...

..ju heltidsjobb detta!!!..

fick ju hem en nyopererad valp i går kväll- med strut runt huvudet och ett sort sår på magen(20 stygn ca)....... och....detta är pass alltså!!!!... kan inte lämnas ensam en sekund ens....
...ska ha mini-portioner med mat minst 6 ggr pr dag!?!.....(lätt att få en vrålhungrig valp att forstå att hon bara får en matsked per måltid ser du!?!)
....får inte busa&hoppa(....hallå....en 5 månaders valp!?!...som inte får busa?!...lätt att stoppa u see...=P)
....får inte hoppa upp i stolen hon brukar ligga i...måste lyftas..... och får inte gå i trappan.....
....medeciner ska stoppas in- och sår ska tvättas.......
....får absolut inte tugga på ben, pinnar osv....(vi pratar om en valp som är TVUNGEN smaka på allt här!?!)
....sen, blir hon extremt klantig med en stor strut runt huvvudet!?!...alltså- ingen glas& koppar på bordet....!?!

-vad lär jag mig utav detta??.
.... jag känner för ensamståande mammor med små barn när dom blir sjuka...... vilket PASS ni måste ha!?!.
... jag slutar med strumpor!!!!- här ska det inte ätas strumpor mer inte!!!)
... och jag är ju väldigt glad för att jag inte har full jobb oxå nu!!??!!..........
- sen vet jag ännu mer nu, vad dyrbara dom små liven är=)...

....
hon är ju underbar....min lilla lampskärm!!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by cristelles.blogg.se

RSS 2.0